Endodoncja pod mikroskopem

Endodoncja, czyli kanałowe leczenie zębów

Leczenie endodontyczne w naszej klinice przeprowadzane jest pod wysokiej klasy mikroskopem Carl Zeiss, endometru Raypex 5, narzędzi rotujących Reciproc, Protaper, radiowizjografii i tomografii stożkowej.

Dlaczego mikroskop?

Cytując pioniera leczenia kanałowego,, można leczyć tylko to co widać’’ sięgamy, gdzie wzrok nie sięga.

Mikroskop powiększa obraz nawet 20 razy i mocno oświetla co zapewnia precyzyjną lokalizację kanałów korzeniowych, a także umożliwia bardzo dokładne oczyszczenie każdego miejsca. Lekarz musi odnaleźć często kilka ujść kanałów korzeniowych, które są wielkości ułamka milimetra. Zastosowanie specjalnych instrumentów o wysokiej wytrzymałości i elastyczności pozwala dotrzeć do najbardziej zakrzywionego miejsca i usunąć z niego bakterie. Zachowujemy najwyższe normy higieniczne, leczenie przeprowadzane jest z zastosowaniem koferdamu.

Koferdam, co to takiego?

Jest to specjalna guma która zabezpiecza leczony ząb przed dostępem śliny i przed bakteriami znajdującymi się w jamie ustnej chroniąc jednocześnie pacjenta przed połknięciem płynów używanych do dezynfekcji kanałów.

W zależności od stanu zaawansowania procesu chorobowego w kanałach zęba, do czasu ostatecznego wypełnienia kanałów, czyli zakończenia leczenia, potrzeba kilku wizyt. Uzależnione jest to także od warunków anatomicznych – im bardziej zakrzywione korzenie, tym leczenie może być dłuższe i trudniejsze.

Nasi lekarze endodonci są absolutnymi pasjonatami w swej dziedzinie, dzięki temu możemy uratować zęby często spisane na straty.

Endodoncja pod mikroskopem

Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
Napisz lub zadzwoń do naszej recepcji w celu uzyskania informacji.

Legionowo

Chotomów